MAGISKE SKATTE TIL LAVE PRISER
INSPIRATION OG PERSONLIG UDVIKLING
GAVEIDÉER MED SJÆL
SPIRITUELT DESIGN MED INTENTION

Vores handelsbetingelser

Handelsbetingelser, Privatlivs & Cookiepolitik for

ARORA

Strøybergs Minde 37

DK-9000 Aalborg

 

Priser

Alle priser angivet på ARORA er inklusiv 25% dansk moms.

Der tages forbehold for afgiftsændringer, udsolgte varer o.lign.

Dette omhandler de vilkår der følger på ARORA. Der gøres opmærksom på, at handelsvilkår på ARORA, garantier og praksis er i overensstemmelse med købeloven.

 

Afgivelse af ordre

Når du har udfyldt en bestilling, vil du modtage en e-mail, hvori der angives hvilke produkter, du har købt.

Du skal være opmærksom på, at denne email IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Det er kun et elektronisk svar fra vores shopsystem, som bekræfter de data der er tastet ind. Som konsekvens heraf har vi mulighed for at annullere din ordre såfremt fejlen skyldes: Trykfejl, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende situationer.

 

Kontrakt/Faktura

Når du som kunde handler på webshoppen på ARORA modtager du et autosvar, hvoraf det fremgår hvad der er bestilt, leveringsadresse og alle personoplysninger.

Herefter behandler ARORA ordren. Når ordren bliver sendt, vil de originale data/kvittering blive sendt sammen med ordren. Dette vil gælde som dokumentation for ordren.
 

Betaling

På ARORA-webshoppen kan du nemt og sikkert betale med følgende betalingskort:

  • Visa
  • MasterCard
  • American Express
  • Discover

Betaling sker via PayPal, men du behøver ikke at oprette en PayPal-konto for at betale med betalingskort.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Betalingen vil i overensstemmelse med dansk lovgivning først blive trukket i det øjeblik din/dine ordre sendes.

Betaler du via PayPal er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

 

Levering

Vi leverer typisk indenfor 1-4 hverdage. Op til en weekend eller helligdage kan leveringstiden blive længere.

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos leverandører til ARORA.

Ved køb over 499kr. er din ordre uden fragt og ekspeditionsomkostninger, altså så er der tale om fri levering.

Ved køb under 499 kr. tillægges din ordre vores fragtrate som altid er bestemt af den transportør vi benytter.

 

Kvalitetsgaranti

Hvis et af vores produkter mod forventning ikke skulle leve op til forventelige forventninger, beder vi dig sende varen retur til os.

 

Reklamationsret

Som kunde har du ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede, da varen blev solgt.

Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikations- og materialefejl. Ønsker du som kunde at reklamere, skal dette som udgangspunkt ske indenfor 1 måned efter at du har opdaget en fejl eller mangel ved din vare.

 

Fortrydelsesret

Du har som kunde altid 14 dages fortrydelsesret på varer købt hos ARORA. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til shop@arora.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at porto ikke refunderes ved fortrydelse af køb.

Alle returneringer skal accepteres af ARORA inden varerne sendes retur. Du bedes derfor kontakte kundeservice, inden du returnerer varerne. Kundeservice kan altid kontaktes via shop@arora.dk

Der skal vedlægges kopi af faktura/ordrebekræftelse, samt registrerings- og kontonummer til den bankkonto, hvortil vi skal refundere beløbet. Varen skal sendes til ARORA senest 14 dage efter du har modtaget den.

Du vil modtage pengene senest 20 dage efter returnering af varen, såfremt varen fremstår i oprindelig stand.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse køb kan ikke fortrydes: Alle digitale produkter; som f.eks. opskrifter og onlineforløb.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte shop@arora.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ARORA og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.arora.dk er ejer Jacqueline Friis.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på shop@arora.dk

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 27.02.2025

 

 

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Hent fortrydelsesformular